maandag 8 maart 2010

Lila, paars, blauwpaars, groen en zwart...

Hier is het eerste stukje van mijn kant-shawl... Helemaal in stijl op een paarse kunststof breipen! Het stukje breiwerk van gisteravond met ringetjes is al drie keer uitgehaald en opnieuw opgezet ~#$%^&*...
Ik werd er strontchagrijnig een klein beetje geirriteerd van. Maar nu gaat het goed. In de eerste vijf pennen zitten een paar foutjes, maar daarna volgens mij niet meer. En nog een keer uithalen, nee.....

De kleur van de wol blijft me boeien!

Vanochtend ging het niet helemaal goed met het broertje van Droppie, ons zwarte schaapje. Hij was wat slapjes en hij had niet een lekker vol buikje. We hebben wat biest gegeven. Biest is de eerste vette melk die de moeder na de geboorte aanmaakt: zeer voedzaam. Nu gaat het beter...
Het doet me denken aan de periode dat we in een buurdorpje woonden en we regelmatig van de buurvrouw biestpannenkoekjes kregen of een soort vla met biest als er veel kalfjes geboren waren... Persoonlijk was ik niet zo dol op de vla, maar de pannenkoekjes waren wel lekker!
DH heeft Bep gecontroleerd, gelukkig geeft ze aan beide kanten melk. We zullen het lammetje goed in de gaten houden.
Meteen heb ik weer een voorraadje biest gehaald voor het geval dat... Toen ik langs de stelling met bloemzaden liep kon ik deze zakjes niet weerstaan, dus mochten ze mee!

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...