zaterdag 6 maart 2010

Snuffelen...

Een mens kan veel spullen om zich heen verzamelen... Ik mag graag snuffelen in winkeltjes vol 'troep', tweedehands winkels en rommelmarkten. Ik heb er al heel wat vandaan mee naar huis gesleept: dit schaaltje van Green (klik), maar dan zonder blauwe strepen.

Ik kocht jaren geleden een roomstelletje van Green met blauwe strepen bij Habitat, een winkel die helaas niet meer bestaat in Nederland. Het blauw is fel, maar na al die jaren vind ik het nog steeds prachtig! Het heeft een prominente plek in mijn servieskast met blauw-witten...

Ook sauskommen wisten hun weg naar hier te vinden: met een buikje, met en zonder oor, met een sierlijke krul...

Ongeveer drie maanden geleden vond ik dit mooie (paté?) potje bij de Buxus. Ik kocht het voor mijn oudste zus. Zij heeft een patévorm (ovaal) met hetzelfde fazantje op het dekseltje, dat kon je ooit via het blad Seasons bestellen. Toen ik deze ronde vorm zag wist ik het meteen: deze koop ik voor haar.

Vorige maand mocht ik met een collega een nachtje bij haar logeren toen ik naar een congres ging bij haar in de buurt. Zo hadden we een lekker ontbijtje en hoefden we 's ochtends nog maar tien minuten in de auto te zitten voor we aan een lange dag begonnen. Een mooie gelegenheid om dit potje aan haar te geven. En nu heeft ze een stelletje fazantjes in haar kast. Als dat maar goed gaat!
In de stal is het rustig. Nog geen nieuwe lammetjes. DH zegt dat schapen bij heel slecht weer hun lammeren vast kunnen houden, ze stellen de bevalling als het ware uit tot er gunstiger omstandigheden zijn. Dat zagen we al een aantal keren, o.a. bij Hekkie. Gisteren zag ik Hekkie tussen het jonge grut staan, wat een verschil. Ik zal een dezer dagen een foto van Hekkie plaatsen, kunnen jullie zien dat het goed gaat en hoe groot ie al is!




Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...