zondag 7 maart 2010

Zondagmiddag...

En hier is ze dan... Hekkie! Wat een flinkerd al hè? Ik moet altijd een beetje om haar lachen met haar kleine koppie... Wat een verschil met de kleine lammetjes die vanaf woensdag geboren zijn!
Het was een heerlijke drukke en gezellige zondagmiddag zowel binnen als buiten...

Allereerst werd er in de wei een tweeling heel lichte lammetjes geboren, een jongen en een meisje. Deze foto is van een paar uur na de geboorte in het late middagzonnetje...

Omdat er een koude nacht voorspeld wordt wilde DH de lammetjes met moeder op stal zetten. Dat is meestal niet zo'n klus: als je de lammetjes oppakt en aan de moeder laat zien, volgt ze haar kindertjes...
Deze (onervaren) moeder raakte volledig in paniek, stoof de wei in en ging luid mekkerend op zoek naar haar kroost. Die gaven geen kik... Doen ze dat wel dan is het kleinste 'mekkertje' voldoende om moeder te laten volgen. Na enige tijd lukte het gelukkig toch...


En zo staan ze even later onder toeziend oog van Fiep in een afgesloten stukje. Vanavond staan alle schapen binnen en is het lekker warm en veilig...

En Fiep heeft een daalders plekje op de strokar!

Intussen is het tijd geworden voor een lekker kopje Engelse Afternoon Tea met scones, cake, shortbreads en chocolaadjes... We zitten heerlijk in het late middagzonnetje.

Tussen de bedrijven door brei ik met hulp van Nelly een proeflapje voor mijn toekomstige kanten shawl. Heerlijk dat ze me helpt en mijn fouten verbetert! het patroon komt van de site van Wolhemel. De patronen uit de boeken van Nelly zijn werkelijk schitterend, maar iets te moeilijk voor mij ;-))
Het lijkt nog wat 'broddelig', maar dit is de bedoeling... Ik ben weg van de kleuren!


We gaan voor een tweede inspectieronde naar buiten, want Bep Brul - ooit een flessenlam dat de longetjes uit haar lijf blèèrde - is de hele middag al onrustig: dan weer in de stal, dan weer buiten, liggen, staan...
En ja hoor, in de stal is een klein lammetje geboren, een rammetje... Maar zie je die zwarte pootjes onder Bep?

Die zijn van dit werkelijk gitzwarte meisjeslammetje. Is ze niet beeldschoon? Nichtje M. had al allerlei namen in haar hoofd: Zwartje, Blackie, Ik vul haar aan: Gitje, Droppie...
Nog nooit hadden we zo'n zwart schaapje, en DH en ik zijn helemaal verliefd en heel nieuwsgierig naar de uiteindelijke wolkleur...
En zo zijn er vier zondagslammetjes bij...

Nu de zon verdwenen is, koelt het flink af en DH heeft ook voor Bep Brul en haar kinderen een apart plekje in de stal gemaakt...
Tevreden begin ik aan mijn shawl. De ringetjes geven de herhaling van het patroon aan... Vandaag geleerd van Nelly!
Het was een heerlijke middag en met instructies van Nelly over Ravelry (klik), een zeer uitgebreide website over alles wat met breien te maken heeft, nemen we afscheid!
Nelly, dank je wel voor je hulp! Meer weten over breilessen? Stuur een mail naar Nelly (klik).

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...