zondag 25 april 2010

Op pad voor broodmeel...

Stel, je gaat op een mooie zaterdagmiddag op weg naar Roden voor broodmeel...
Je komt met je auto voor de winkel van Annemiek (klik) langs, dan moet je toch even stoppen?
Ik geef het toe, het was een voorop gezet plan om daar langs te gaan. Maar dit patroon, deze 16 draads stof was eigenlijk niet de bedoeling.
Over dat andere plan een andere keer meer...

Ik zit helemaal in de 'rode' kleuren tegenwoordig, en kun je je voorstellen dat ik als een blok viel voor dit stel?
Gisteravond en vandaag zijn de eerste steekjes (zonder bril en zonder loupe!) gemaakt. Eerlijk gezegd viel het me mee! Het patroon laat ik nog even niet zien, wie het weet mag het zeggen...?!


Met het broodmeel is het helemaal goed gekomen: met 15 kg. meel kunnen we er weer een hele poos tegen! Het meel is afkomstig van Hoeve Eiteweert (klik). Je eet geen gewoon brood meer met hun meel maar Polderpit, Donkere Bossenbrood, Kloosterbrood...

Of deze: Onlandenbrood. Allemaal - nou ja bijna allemaal - even lekker! DH kan er weer heel wat broden van bakken. Morgenvroeg staat er weer een heerlijk broodje klaar!

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...