donderdag 26 augustus 2010

Flying geese...

Gisteren tussen de bedrijven door een klein begin gemaakt met de rand van de flying geese. Ik vind dat één van de mooiste quiltranden: eenvoudig, maar altijd een mooi effect!
Ik vroeg me tijdens het knippen en naaien af of ganzen enig idee hebben waar ze naar toe gaan als ze in formatie vliegen. Wie bepaalt de vliegroute?
Ik vond een prachtig filmpje (klik) met echte flying geese... 
De film 'Travelling birds' ook wel 'Winged migration' genoemd is werkelijk schitterend...

Terug naar mijn flying geese... Ik heb tussenranden geknipt. Dat ging prima totdat ik gedachtenloos er eentje precies op de naad afknipte...
Tekort dus! Gelukkig heb ik voldoende stof...


Hier liggen de stapeltjes klaar. Er moeten nog wat gekleurde lapjes bij geknipt worden. Daarna hussel ik alles goed door elkaar, ik wil een beetje variatie in de randen krijgen.
Dan ga ik verder met de grootste klus: het knippen van de witte driehoekjes. Daarvan heb ik nu 12 van de 208 geknipt.. 
En voor de dames die dachten dat ik de top van mijn Antieke Quilt nu klaar heb: nee dus, ik ga nog even door, ik ben nog niet op de helft, nou ja bijna...

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...