zondag 24 maart 2013

Goed bezig, of niet?

Na het afronden van mijn 'Blauwe Stad' ben ik verder gaan werken aan de appeltjes. Ik word er steeds meer bedreven in. Voor de appeltjes gebruik ik 30 verschillende stofjes, die ik in matjes van 5 x 6 aan elkaar zet...

Kijk hier moet nog een rijtje aan! Het is een lekker werkje en zo heb ik afgelopen weekeinde alweer 60 appeltjes gemaakt. In totaal heb ik nu bijna 240 aan elkaar gezet. Ik ga nog even lekker door!

Zo rond Pasen hebben we regelmatig een kukelbrood over de vloer op tafel. Een zoete witte bol met veel stukken chocolade erin: heeeeeeerlijk!
Afgelopen vrijdag bracht DH er eentje mee van de bakker. We hebben er tussen de middag een stukje van gegeten... en nog één...
Gisteren wilde ik nog graag een stukje kukelbrood, maar ik zag em nergens meer. Nou ja, met een 18 jarige reus die volleybalt en een man die veel buiten bezig is, dacht ik te weten waar het brood gebleven was. Bij navraag ontkenden beiden uiteraard...
Vanmiddag zat ik in de keuken met DS aan de maatschappijleer tot mijn oog viel op 'iets' helemaal achteraan onder het gasfornuis: een lege afgekloven verpakking van het kukelbrood. We vermoeden nu dat hoofddader Jet met handlangers Sam en Fiep het brood buit gemaakt heeft...

Dusss... Afgelopen week hebben we Jet verschillende pogingen zien doen om dingen van het aanrecht te halen. Foei Jet!!! De dames zijn een beetje op dieet omdat ze in de schuur een gaatje in het plastic hadden gemaakt in de voorraad hondenbrokjes en zo hun buikjes rond aten, zonder dat wij het eerst in de gaten hadden! Op de foto zie je trouwens Fiep...
Ik had al tegen DH gezegd dat ik Fiep zo dik vond en dat ze toch niet stiekem met de hond van de buren... Inmiddels weten we beter. Een bijwerking van de anti-epilepsie medicatie van Jet is dat ze meer wil eten!
En dan jat ze een kukelbrood met chocolade erin, een gevaarlijke combi voor honden, en zeker met epilepsie. Gelukkig heeft ze er niets aan overgehouden. En wij maar smelten voor die lieve hoofdjes ;-)
Voor straf mogen ze bij de kippen slapen met hun kukelbrood...

24 opmerkingen:

Marijke zei

Wat een heerlijk verhaal, hihihaha!
Geweldig leuk!
groetjes van Marijke

Lida zei

Hahaha, ik zie het al voor mij, tot nu ruikt Tara alleen als er iets op de aanrecht ligt en is alles nog redelijk veilig, maar vandaag of morgen zal ze wel een keer haar slag slaan ben ik bang! Ik zie die drie al lekker smikkelen en smullen! Ja chocola is niet goed voor ze, maar ze kunnen wel tegen een stootje! Groetjes
Lida

Marloeskreatief zei

Goed afgelopen ,als ze er maar van genoten heeft die ondeugd(maar die chocola is inderdaad altijd een beetje eng)

Anoniem zei

Ja, als hond wil je wel eens wat lekkers, brokken zijn ook maar brokken. Mijn appelkroosjes heb ik ook aan elkaar geappliqueerd, bij 676 ben ik blijven steken. Half verkeerde keus lapjes en half vlammend herfstrood, oranje en goud. Matjes maken werkte bij mij ook goed, lekker overzichtelijk. Groet Hanny.

Annie Kingma zei

Zeker goed bezig.
Groetnis Annie

Sis Voorn zei

Ik hoop dat ze geen kip lusten ;-)

Anoniem zei

Je had dus letterlijk het kukelbrood
"over de vloer."
Bak je het ook zelf of is het voorbehouden aan de bakker?
Klinkt erg lekker.
Heb eens met aandacht de hondjes bekeken. Hebben Jet en Sam een ander snuitje en oren dan Fiep en Bo? gr. Mia

Vlijtige Handjes zei

Prachtige appeltjes. Jij maakrt ze toch met papiertjs? Ik heb ze gepatcht. Wel leuk om te doen maar dan in een rand of zo.
Mooie kleurtjes.
Veel plezier met de deugnieten.

Margriet zei

Wat een mooi verhaal van de hondjes, mijn eerste gedachte is dan, och wat lief en ondeugend, maar het mag natuurlijk niet en het is niet gezond. En jij maar denken dat de heren in huis het gedaan hebben. En zoveel appeltjes aan elkaar zetten, veel werk maar het wordt vast mooi.
Groet Margriet

GRANNY'S HOUSE zei

Heerlijke ondeugden zijn het, maar net wat je zegt, heel slecht voor ze, ook voor mij trouwens ;-)

Groetjes
Ines

Balsemien zei

@Mia, Jet heeft het meest bruin in haar snoetje. Sam heeft een kraag die niet doorloopt en heeft het donkerste gezicht. Fiep heeft rechtopstaande oortjes met twee lichtje haartjes erin. Fiep is de moeder van Jet en Sam. Bo heeft ook rechtopstaande oren en een heel andere uitdrukking dan de anderen. Bo is geen familie en Bo is voor de helft bordercollie en voor de helft mengelmoes...
O ja Sam en Jet hebben geen opstaande oortjes, Jet heeft ze het meest opzij staan waardoor ze soms lekker 'dullig' uitkijkt...

Annelein zei

Je appeltjes zijn om van te smullen!!!

En de honden ook...*Ü*...

Lieve groet,
Willeke

KijkDaarIs zei

wat zien je "Appeltjes"er toch mooi uit!!
van die gezellige kleurtjes...
En geef de hondjes eens ongelijk...dat kukelbrood ziet er ook wel erg lekker uit!!!
Fijne dag

yvonne zei

Boos kun je niet op ze worden. Zijn net kleuters met hun ondeugende onschuld. Lief toch. En al dat gelijn, daar krijg je lekkere trek van!
Zonnige dag!

My name is Riet zei

Wat een leuk blog is dit. Ik vins die appeltjesquilt zo mooi.
Ik ga je volgen.

AnitaS zei

Je bent zeker lekker bezig. En de hondjes ook. Je kunt er gewoon niet boos op worden.

Anoniem zei

Beautiful fabrics! This is going to be a lovely quilt.

Janneke zei

Als ik dit zo lees lusten ze wel wat, zijn de kippen dan wél veilig, haha. Het gekke is dat je echt niet boos op ze kan worden vind ik, het blijven gewoon kleuters.
Groeten, Janneke

Mascha zei

Wat een boeven die honden van jullie. ha ha. geweldig.
Groetjes, Mascha

Anny zei

Die appeltjes zijn om te stelen zo leuk. En de honden... je, die kunnen er wat van... onze Lizzy probeert in de keukenkast, waar ze helemaal inkruipt, altijd het blik met brokken open te maken... wat (nog) niet lukt...

josé zei

Wat ben je geweldig bezig, je appeltjes super mooie kleurtjes in rood.

De honden ja die vinden dit brood ook lekker, die blikken van die beesten.

marcella zei

ik denk dat je je vorige logje beter kunt herschrijven: Buiten is het koud en in de keuken lag een kukelbrood :)
Ik bekijk dit drietal ineens met heel andere ogen. Dikke ronde buikjes en helemaal rozig na de smulpartij :)
Mooie applecores, je bent er echt heel handig in, ze zijn prachtig!

Betsie zei

Hier kun je toch niet boos op worden,....volgen mij zit ze d'r mondje nog af te likken, 't was zeker lekker!!!

quiltsathome zei

Enig verhaal !
Ik moest er zo om lachen. En dan die snuitjes alsof ze van niets weten. Zo maak je heel wat mee met je honden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...