zaterdag 24 augustus 2013

Ouderwetse bloemen...

Deze bloemen bloeien aan het einde van de zomer als de naderende herfst stiekem al wat voelbaarder en zichtbaarder wordt in het licht...
Het zijn dahlia's, heerlijke ouderwetse bloemen, waar ik vroeger een hekel aan had, maar die ik steeds mooier ga vinden!

Deze donkere 'pompoen' is prachtig warm en vol...

Kijk es wat een verschil met deze lichte sprietige dahlia! Ze steekt wat saai af bij de anderen...

De tuin vlamt met deze helderrode dahlia's: prachtig!

Hoe krijgt de natuur het toch voor elkaar om deze kleuren te in een dahliabol te stoppen...

'Patty' is er ook weer, of ze echt zo heet weet ik niet meer, maar vriendin M. van wie we de bollen kregen had een keer een roze dahlia die 'Patty' heette. Sindsdien heten alle roze dahlia's die een tikje ordinair zijn bij ons 'Patty'...

Het is niet alleen kleur in de tuin, maar ook een explosie van geur bij de lathyrus, de lievelingsbloem van mijn moeder! Vlakbij de boomgaard heeft DH ze gezaaid tegen het hek, zodat ze wat steun kunnen vinden. Heerlijk als je naar achteren loopt of boontjes gaat plukken die er vlak achter groeien...
Ik vergeet vaak bloemen op een vaas te zetten, maar morgen ga ik een paar dahlia's en een paar takjes lathyrus plukken...

16 opmerkingen:

@nke zei

De ' pompoen ' heeft mijn voorkeur. Lijkt wel fluweel, zo mooi.....

Anoniem zei

Mooi de dahlia's en lathyrus-brengt weer jeugdherinneringen naar boven.
Hoever ben je met Annie?
goede zondag
groetjes,Truus uit Drenthe

Jeanny zei

De eerste is ook mijn favoriet, zeker de kleur!!!!

Anoniem zei

Your garden is stunning and beautiful. Ann

Anoniem zei

Grappig, ook ik had vroeger een hekel aan dahlia's. Ze stonken altijd in de vaas. Zelf heb ik nu al jaren knalroze dahlia's in mijn tuin,waar ik menig bouquet van pluk. En stinken? Nergens last van.
Groetjes Frea.

Marijke zei

Wat heb je de kleur van de donker rode dahlia prachtig gevangen!
Fijne zondag,
Lieve groetjes van Marijke

Ines zei

Ik vind ze ook prachtig, had ze vroeger ook in de tuin.

Groetjes
Ines

Annelies zei

Zo mooie en ze doen mij zo aan mijn grootouders denken die zomers een tuin vol hadden.

Wilma Kuin zei

Bij ons op de boerderij stonden deze blommen langs de moestuin,..
En natuurlijk altijd even wat plukken voor moeders die ze met oorwurmen erin toch prachtig vond,..
:o)

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Prachtige kleuren!!
groetjes
Wietske

Corina zei

leuk! Die donkere ruiken zeker ook?

AnitaS zei

Ik houd erg van herfstbloemen. Prachtig die donkerrode dahlia.

Grit zei

Wunderschöne Fotos der Dahlien.
LG Grit

Klaske zei

Die donkere dahlia hebben wij ook in de tuin, wou ze eigenlijk niet omdat je de bollen er winters uit moet halen, en daar ben ik geen held in. Maar toen manlief z'n opa(97 jaar) overleed moesten de dahliabollen een plekje hebben, dus in de tuin gezet, en winters er braaf uit gehaald. Maar vorig jaar helemaal vergeten...
Maar weet je? Ze zijn weer opgekomen, en staan weer in bloei..Fijne zondag

Linda zei

Wat een pracht vooral die mooie donkerrode, super!!

lheurebleue zei

dat zijn toch de heerlijkste boerenbloemen: uitbundig en zonder pretentie bloeiend!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...