maandag 20 oktober 2014

Zondagse borduursteekjes...

Laatst vroeg iemand hoe het met Blanche de Valck is. Gisteren heb ik haar uit de borduurdoos gehaald en ben ik gaan borduren. Het gaat goed met Blanche!

Eerst moeten de ogen even scherpgesteld worden, ik ga er bijna scheel van kijken, eh ja... het zijn wel errug kleine steekjes! Maar ook dat went weer...
Ik borduur de onderste rij vanaf de w, terwijl de soep op het gas staat te pruttelen...

En aan dit rijtje worden de C,D en E toegevoegd...

Met kleine stapjes groeit het lapje. In mijn hoofd laat ik er hele berekeningen op los, als ik nu eens elke dag 2 letters borduur, dan...
Meteen laat ik die gedachte weer varen, heeft helemaal geen zin.
Terwijl ik naar de muziek luister die bij de film 'Out of Africa' hoort, zie ik in gedachten flarden van de film. Heerlijk, ik probeer te genieten van het moment!



15 opmerkingen:

Annelies zei

Berekeningen wanneer iets af kan zijn, daar ben ikzelf erg sterk in. Toch moet het hobby blijven, dus hou ik me er niet al te strak aan. Blanche wordt mooi.

Truus zei


Oh...Out of Africa-hele speciale herinnering....
Mooi je borduurwerk-hoe fijn is je linnen?
gezellige dag
groetjes,Truus uit Drenthe

Anoniem zei

Aaaaaah, dát doet me goed om weer eens een glimp op te vangen van jouw Blanche de Valck in wording!
Wat wordt ze mooi :-))
Nee, als je gaat uitrekenen hoeveel letters je per week moet borduren dan gaat het plezier in het werken aan deze mooie lap helemaal verloren, vrees ik, en dat zou heel jammer zijn. Maar nu ze weer in je handen heeft gelegen blijft ze hopelijk in je gedachten en voeg je er misschien wel vaker af en toe een paar mooie letters aan toe. Maar het valt natuurlijk ook niet mee gezien je verdere werkzaamheden en je mooie quilt- en breiwerk. Wat is die muts mooi geworden, geweldig. Ik kan me voorstellen dat je handen jeuken om nu ook aan een visserstrui te beginnen. Sterkte bij het verdelen van je tijd.
Maria.

Monica zei

Oh, bij mij ligt het patroon van Blanche te wachten op....?
Op hoeveel draads ben jij bezig? dat is voor mij de eerste stap namelijk: hoe klein kan ik het nog zien, vandaar dat het nog is blijven liggen

Guusje, zei

O wat is Blanche toch mooi en wat geweldig dat je er weer wat steekjes aan hebt kunnen zetten. Zo jammer dat het patroon er niet meer is.

Betteketet zei

Oh, wat wordt dat mooi. Ik heb even op Google gezocht hoe het worden moet: je hebt nog een flinke kluif voor de boeg, maar daar moet je maar niet teveel bij stilstaan, gewoon elke keer een klein stukje. En met al die letters gaat het denk ik toch wel snel, en het wordt echt prachtig! Erg jammer dat het patroon niet meer leverbaar is

Betteketet zei

Groetjes Betty, moest er nog bij...

kaneeltje zei

Gelukkig niet onder het stof maar netjes opgeborgen😄! Zou zo graag het stuk patroon willen met de stopjes.....dat zou ik nou graag eens willen doen/leren. Reken maar niet maar geniet van het moment......ik heb met de vernaaide linten ook gerekend maar ben er nu langer mee bezig dan mijn planning van destijds omdat er zoveel leuke dingen tussendoor komen ! Welke kleur gebruik je ?

Ger zei

Hoe was het ook al weer:goed werk heeft tijd nodig.....
Zo'n verfijnt en prachtig handwerk doe je niet eventjes en jij had al snel door dat het leuk moet blijven en je liet de berekeningen snel achterwege.Er lopen al genoeg mensen op deze aardkloot rond met een stopwatch in hun hoofd.
Ik vind het ook wel lekker om te kunnen leven met de gedachte niks moet alles mag en genieten van het moment.
Heb jaren terug ook veel plezier gehad aan borduren maar nou geniet ik van alle fraaie borduurwerken die op de blogs aan mijn ogen(die niet meer geschikt zijn voor het fijnere werk) voorbij komen.

Fijne dag,Ger

AnitaS zei

Blanche word mooi. Maar het moet wel plezierig blijven en geen scht werk.

Mirjam zei

Hoi Mienke, wat een prachtig borduurwerk gaat dat worden zeg. Al die kleine steekjes, zo'n hoop werk, maar dan heb je wel wat moois...
En die berekeningen, dat klinkt me zo bekend in de oren. Zo brei ik, probeer elke dag een band van het visserstruipatroon te breien, zo haak ik, probeer elke dag zoveel toeren te doen. Zo borduur en lees ik zelfs... elke dag zoveel borduren en elke dag minstens zoveel bladzijden lezen...
Dus ja, ik ken het..haha...
Ik wens je een heel fijne avond,
Liefs,
Mirjam

Het lieve leven... zei

wow...dat is mooi!!! Ja ik herken het ook en het geeft mij wel een beetje houvast met al mijn werkjes. Ik hou mij heus niet aan al die beloftes aan mezelf hoor..dat is ook niet erg, ik ben lief voor mezelf ;) Maar omdat ik bv dagelijks iets wil haken zorgt het er wel voor dat ik zeer regelmatig er iets aan doe en het niet in de bekende hoek belandt. Lieve groet Petra

Anny zei

Blanche wordt mooi!

Anoniem zei

Beautiful cross-stitch.

Anoniem zei

Je hebt nog heel wat steekjes te gaan, maar het begin ziet er mooi uit. Al een tijdje probeer ik te achterhalen waar dit patroon te koop is. Helaas tot nu toe zonder resultaat. Weet iemand het koopadres van dit patroon? haan4656@planet.nl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...