woensdag 24 juni 2009

Buiten aan de buit...

Vandaag ben ik vrij en ik zit heerlijk buiten in de tuin. DH heeft kersen geplukt...
Nee, niet uit de boom die hij 'beveiligd' had, die is door de vogels helemaal leeggegeten. Als je een ruk aan het kabeltje gaf zag de lucht zwart van de opvliegende spreeuwen!
Gelukkig hebben we nog twee kleinere bomen, waar een net overheen past, zodat er voor ons nog wat te snoepen overblijft...

Ondertussen zet ik in een rustig tempo blokjes aan elkaar voor het Merklappenquiltje...
Heerlijk, ik geniet! DS is met zijn school op pad: de jaarlijkse OV-dag. Met het Openbaar Vervoer mogen de scholieren van klas 2 zelf kiezen waar ze naar toe willen. En zo zwermden ze vanochtend uit over Nederland en België. DS is in de buurt gebleven, vindt lang in de trein zitten niet zo geweldig. Hij is in de provincie Groningen ergens aan het kanoën met zijn beste vriendjes/klasgenootjes.

Terwijl ik van de kersen snoep moet ik ineens denken aan het boek van Charlotte Mutsaers (klik): 'Kersebloed'. Het is een bundel essays, soms geestig, soms (te) ver gezocht, maar heel boeiend. Ik heb het boek al jaren en heb er vandaag weer een poosje in gebladerd. Er zitten schitterende tekeningetjes in herinner ik me nu weer...

Tenslotte...dit is de stof die ik als achtergrond ga gebruiken voor de antieke quilt van Guute. Het is katoen met een ingeweven rozenmotief. Vind ik wel 'antiekerig'...
Ik heb heel veel zin in - om in een rustig tempo, ja,ja - aan dit project te beginnen!

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...