maandag 29 juni 2009

Een dagje uit II...

Even de tussenstand laten zien van het 'tussendoortje'. Het pakket kocht ik vorig jaar tijdens ons eerste 'zussendagje' uit. Ik heb een beginnetje gemaakt met het borduren, maar eigenlijk was het daar vandaag wel iets te warm voor... De tussenranden moeten er aangezet en ik ben bijna klaar met de blokjesranden.
Ik heb al in mijn hoofd wat ik ga borduren, maar dat zie je vanzelf...
Terug naar de zussendag van afgelopen zaterdag! Na ons bezoek aan het kasteel togen we richting Breukelen waar we heerlijk langs de Vecht zaten totdat er een onweersbui dreigde. Daarop vertrokken we richting Lage Vuursche om samen de dag af te sluiten met een etentje...

In Lage Vuursche kwamen we op een terras (klik) terecht waar op iedere tafel zo'n heerlijke pot met lobelia stond, zo lekker fleurig!
We speculeerden of Beatrix misschien incognito voorbij zou komen rijden in een tweedehandsje, maar al wat we zagen: geen koninklijke familie. Wel zat op het terras een bekend echtpaar, van wie hij arts is en zij schrijfster... Mooi stel!

De thee werd geserveerd in een theepot onder een muts met een lief tafereeltje...


En toen de theemuts opgetild werd, lagen we in een deuk... Op de theepot zat een dekseltje van een suikerpot...

De bediening was alleraardigst en het eten prima! Zo verscheen op een van onze borden dit heerlijke gerecht: Coquilles St. Jacques met een puree van pastinaak. Ik ben trouwens vergeten te vragen waar het lila 'ouweltje' naar smaakte...
We sloten af met een toetje van meringue met vers fruit, heerlijk!


Al waren sommige dingen wel lachwekkend, we aten heerlijk en zaten superlekker op het terras! Even voor de goede orde: dit hebben wij niet bedacht of uitgevoerd ;-)
Ik kijk terug op een fijne dag waarop we weer lekker bijgepraat hebben, tijd voor elkaar hadden en ook weer gelachen hebben!

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...