dinsdag 8 september 2009

La douce France: les papillons...


Na het minivlindertje van gisteren herinnerde ik me dat we in Frankrijk veel vlinders hebben gezien en er ook foto's gemaakt zijn... Tijdens een wandeling om het Lac de Vesoles zagen DH en ik onderweg deze vlinders. Voortdurend dartelden er verschillende soorten in tweetallen om ons heen... Om ze te kunnen fotograferen moeten ze stilzitten en dat deden ze nauwelijks. Uiteindelijk poseerde dit echtpaar geduldig: links het mannetje en rechts mevrouw!
Na enig zoeken heb ik de naam gevonden. Het is de Brintesia Circe en deze soort behoort tot de zandogenfamilie. Deze laatste naam zandoogje vind ik trouwens veel leuker. In het Frans wordt het dan zoiets als 'l'oeil de sable'...

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...