zondag 22 november 2009

Ik zie bijna sterretjes...

Gisteren eindigde ik mijn logje met de opmerking dat er nog tweeënhalve sterren te gaan waren...
Van een andere quilt wel te verstaan!
Soms zie je ineens voor je hoe een quilt die al maanden in een hoekje ligt, moet gaan worden en dat was bij deze sterrenquilt het geval! Zo'n lampje dat ineens aangaat, weet je wel...
Dus nog één ster gemaakt en daarna op naarde Naaidoos (klik) voor achtergrondstof en tussenvulling. Bij De Naaidoos was een prachtige expositie van Sarah Fielke te zien, met quilts die in haar boek 'Material Obsession two' te zien zijn.

Bij De Naaidoos ontmoette ik een aardige mevrouw uit V. die op zoek was naar een kopjes- en schoteltjesquiltpatroon... We raakten aan de praat en hierbij wil ik haar laten weten dat ik thuis het patroon gevonden heb in een boek van Kaffe Fassett: Quilt Road. Mocht u belangstelling hebben dan mag u mijn boek gerust lenen!

Terug naar mijn sterrenquilt! Gisteravond en vandaag heb ik alle sterrenblokken aan elkaar genaaid. Langs de randen wil ik strookjes van de gebruikte stof voor de sterren naaien van 2,5 centimeter breed.
Dus: malletje gemaakt en vanmiddag wat lapjes gesneden.

Voor één ster heb ik stof gebruikt die ik van M. gekregen heb voor mijn verjaardag.  Het is de donkere warme rode rozenstof!
En zo ben ik lekker van alles en nog wat aan het doen, ben ik ondertussen ook nog met de Kerstruil bezig...
DH zei vanmiddag dat zolangzamerhand overal in huis lapjes liggen... 't Is me wat!

En zo ziet de sterrenquilt er nu uit! De randjes lonken...


Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...