maandag 22 februari 2010

Dagjes uit vrijdag...

Afgelopen week ging ik twee dagen achter elkaar uit!
Vrijdag ging ik met goede vriendin Marga naar twee musea in Heino en Zwolle. Al vroeg waren we op pad gegaan en rond elf uur kwamen we aan bij Kasteel Het Nijenhuis (klik) net buiten Heino. Doel was de expositie Unknown Horizons van (onze goede vriend - grapje!) Jeroen Krabbé (klik).
Wat ben ik fan van zijn schilderkunst, heerlijke kleuren, een feest om naar te kijken! Ik heb echt genoten van zijn werk... Deze kaartjes moesten dan ook mee naar huis!

In het kasteel was nog een expositie, die ik heel verrassend vond: Portrettisten Nu (klik).
Uitbundige grote kleurrijke portretten, maar ook breekbare kinderhoofdjes en verfijnde werken. Ik was weg van dit schilderij van Ellen de Groot.
In haar werk zie je de prachtigste kledingstukken en stoffen heel knap geschilderd ...
Het museum en de omgeving zijn echt een aanrader!
Via binnenwegen reden we naar Zwolle. Onderweg hebben we nog gekeken bij het kindertehuis waar ik in de jaren '80 werkte. Wat bijzonder om daar weer te zijn: hele herkenbare plekjes en gebouwen, maar ook zoveel nieuws en onherkenbaar veranderd...
In Zwolle lunchten we en maakten een wandeling langs voor mij bekende plekken in de binnenstad: ik woonde er ruim vier jaar met veel plezier. Verfrist stapten we het tweede museum binnen en storten ons in Portretten van een liefde (klik)
van Marthe Röling. Grote doeken in felle kleuren met afbeeldingen van haar grote liefde Henk Jurriaans. Een overrompelende heftige expositie!


Natuurlijk gingen we ook nog even de stad in en we eindigden onze dag bij Dille & Kamille (klik)  één van mijn favoriete winkels, al jaaaarenlang...
Deze servetjes en kleine kommetjes in voorjaarskleuren kon ik niet laten staan! De grote blauwe kom van Comptoir de la Famille had ik al...

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...