vrijdag 26 februari 2010

Kloeke stappertjes en Momory...

Afgelopen week zag ik op verschillende web-logs schoentjes voorbijkomen. Nu staan er boven op de logeerkamer ook kleine schoentjes...
Deze schoentjes zijn bijna vijftig jaar oud. Ze zijn veel gedragen, getuige de reparatie met het witte stikwerk en de kale neusjes! En meteen gaan mijn gedachten terug naar Momory...

Kennen jullie het spel Momory? Vast niet! Het is destijds, bijna zestien jaar geleden speciaal voor ons ontworpen en gemaakt ter gelegenheid van ons huwelijk...
Dat de makers een commerciële inslag hadden bleek wel uit de bijgeleverde tekst: 'Een uitgebreider spelregelboek, samen met accessoires, zoals een wekkerklokje, speelkleedje, scoreblok, draagtas, rode kaart, interruptiemicrofoon, voorhamer, boksbeugel alsmede een EHBO-trommel zijn verkrijgbaar bij uw leverancier.' Toch vreemd dat het geen doorslaand succes is geworden...
De makers, mijn moeder en twee zussen, hebben vast heel veel plezier gehad bij het maken ervan. Nu ik het spel weer in handen heb schiet ik steeds weer in de lach. Het is natuurlijk een variatie op het aloude Memory, met onze levens als thema. Je ziet dat de moestuin, chocolade, quilten en thee toen al geliefd waren. Links zie je een lapje van mijn zelfgemaakte zijden trouwjurk... Verder natuurlijk foto's van onze woon- en werkplekken - we woonden voor ons trouwen al 10 jaar samen.


Hier zie je bruid en bruidegom in spé. De bruid ziet een hond en is daar niet van gecharmeerd. De bruidegom had vroeger een prachtige babyrol op zijn hoofd. Die moest er onmiddellijk af toen de bakker die aan huis kwam opmerkte, "dat het wel een schattig meisje was."
En wat hebben de schoentjes en Momory nu met elkaar gemeen? Niet zoveel, dat geef ik meteen toe... Maar het kleine meisje draagt op de foto ook stevige stappertjes, of het dezelfde zijn als op de bovenste foto durf ik niet met zekerheid te zeggen...
Ik heb weer even genoten van alle fotootjes en grapjes op de kaartjes van toen!
Vandaag ben ik voor de tweede achtereenvolgende vrijdag in Zwolle te vinden, wie weet wie ik daar nog tref?!

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...