woensdag 17 februari 2010

Over brood en Bridgewater...

Iedere morgen ligt hier een heerlijk vers brood op de plank. DH zorgt daarvoor!
Elke avond vult hij voor hij naar bed gaat de broodbakmachine: meel afwegen, water, boter (olie) en gist erbij. Daarna gaat alles in de broodbakmachine en een uurtje of wat later geurt het hele huis naar vers brood. We hebben al heel wat soorten brood gebakken: grof volkoren, fijn volkoren, met pitten, zonder pitten, met zaden en lijnzaad, zemelen en pompoenpitten... De meest bijzondere zijn wel 'Bonkelaar' en 'Donkere bossen' uit het assortiment vanHoeve Eiteweert (klik). Daar kopen we graag ons meel, de mensen zijn heel vriendelijk en behulpzaam en geven veel tips. Bovendien was de broodbakmachine daar een stuk goedkoper dan bij de Media Markt. Ik ben toch niet gek...

En zo zitten we hier iedere ochtend aan het ontbijt. Wisselend beleg: DS houdt drie maanden van leverworst, daarna drie maanden pindakaas, dan weer (lekkerbek!) ham én kaas. Heb je net zijn hele broodtrommel gevuld met broodjes met leverworst omdat hij dat al maanden eet, komt DS de keuken binnenstommelen: "getver leverworst, je weet toch dat ik dat niet meer lust."
"Eh, nee...!"


De grappige botervloot is van Emma Bridgewater (klik). Er staat op: Don't let the cat get the butter. En: Half a pound of best butter.
Het brood wordt hier bewaard in een duffe degelijke plastic brooddoos. Bij 
Rosa zag ik leuke, gezellige broodzakken en schitterende tassen...
Leuk om te maken met stofjes van Rural Jardin
 met linnen en een prachtige geborduurde letter...


Over blauw gesproken. Deze kast met serviesgoed van Emma wordt crèmewit. De binnenkant maak ik misschien antraciet, of toch ook wit. Ik denk er nog even over...
DS gaat zo naar volleybaltraining. Een jongen in de groei moet goed eten, daarom smeer ik nog een paar boterhammen voor hem. "Wat moet je erop?", vraag ik. DS brult vanaf boven aan de trap:"Leverworst natuurlijk!" Ik brul terug: "O ja, hoe kon ik het vergeten zijn!"

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...