maandag 15 februari 2010

Goeiesmorgens...

"Ga je weg lelijke hond! Gggrrrrrrrrrr, ik ben helemaal niet bang voor je! Ga je weg of ik grijp je gggrrrrr...."
"Dan moet je het zelf maar weten, grrrrwaf..... auw mijn neus!"
Meestal is het hier op maandagochtend heel vroeg een muffe bedoening. We zijn niet echt op ons vrolijkst, de werk- en schoolweek wacht, er moet weer van alles...
Maar vanochtend werd er hier al vroeg gelachen en eh... sorry Fiep wel heel hard gelachen!
Dat zit zo. Gisteravond wilde ik mijzelf wel eens van heel dichtbij bekijken en had ik de spiegel in de gang van de muur gehaald. Daarna had ik de spiegel laten staan, en wilde ik DH vragen de spiegel weer aan het haakje te hangen. Da's een heeel vervelend klusje: groot haakje aan de muur, klein ophangoogje aan de spiegel, kortom niets voor mij!
De spiegel stond vanochtend nog in de gang op de grond. Nietsvermoedend stond ik boven in de badkamer mijn uitgeslapen hoofd te bekijken. Ineens een geweldig lawaai in de gang. Grommen en blaffen?! Wat is daar nu aan de hand?
Fiep was vanaf de keuken even de gang in gewandeld en had - amper wakker - daar een indringer in ons huis betrapt. Die zou ze wel even wegjagen!
Toen DH de spiegel een eindje naar voren haalde wilde Fiep achter de spiegel kijken, en nog eens, en nog eens...

Deze foto's maakte ik vanavond, ik haalde de spiegel weer van de muur. Wetenschappelijk onderzoek heeft nu uitgewezen dat een hond geen ezel is.
Op de tweede foto kun je goed zien hoe de nekharen overeind staan, de oren helemaal plat in de nek...
'Is ie d'r alweer ggggrrrrr, ik zal je! Auw, alweer mijn neus."
De spiegel staat weer in de gang, maar nu met de spiegelzijde naar de muur. Eén keer is leuk, twee keer ook, maar we gaan geen hondje pesten. Wèl DH, want die mag morgen de spiegel weer ophangen, want: groot haakje aan de muur, klein ophangoogje aan de spiegel, kortom niets voor mij!

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...