zondag 9 mei 2010

Moederdag...

Gisteren heb ik voor mezelf een prachtige kamerlinde gekocht. Jaren en jaren hebben er hier twee in huis gestaan die het heel goed deden, totdat de witte vlieg (klik) mijn planten ontdekte...
Je ziet ze niet zo vaak in de winkel, dus toen ik er gisteren eentje zag die bovendien goedkoper was dan een moederdagboeket aarzelde ik niet!

Vanochtend werd na enig aandringen door mij, de tafel hier gedekt met naast mijn bord een vaasje met appelbloesemtakken...
Uit de tuin staan hier lelietjes-der-dalen in een vaasje en de bloemetjes gaan een beetje open. Ik vind het onvoorstelbaar dat zulke kleine bloemetjes zo'n sterke, haast bedwelmende heerlijke geur kunnen voortbrengen...
En nu... zit ik lekker te borduren met een mooi muziekje. Er wordt nu - zonder aandringen van mijn kant - een pot thee voor mij gezet...
Dat hele moederdaggedoe is niets voor mij, dat moge duidelijk zijn. Het gemis van mijn eigen moeder is wel heel voelbaar, hoewel zij een ontzettende hekel had aan het commerciële gedoe rond moederdag. En die hekel heb ik denk ik van haar geërfd!

Niettemin wens ik iedereen een heel fijne dag en laat je koesteren door je (klein)kinderen en koester je moeder, desnoods in gedachten!

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...