zondag 10 juli 2011

Slechte huisvrouw...

Als je goed kijkt net rechts van de regenpijp onder de dakgoot...
Ja, zie je het?

O jeee, een verborgen camera! Big Brother & Sister are watching you!
Heeft DH ons huis beveiligd met camera's? Da's toch een geruststellende gedachte in deze vakantietijd - waarin we overigens gewoon thuisblijven!

Oeps... het is een wespennest ter grootte van een lekke voetbal ;-(
Dat heb je niet als je elke week je ramen lapt, dan ontdek je dit soort dingen als kleine, nog tamelijk onschuldige bolletjes.
Nu is het toch een aardige joekel!
Deze 'camera' gaan we wel weghalen. Ik beloof jullie dat ik het inwendige zal laten zien. Aan de buitenkant ziet het nest er schitterend uit met hout dat door de wespen tot een soort cement is gekauwd met speeksel. Daarvan is het papierachtige bouwsel opgetrokken...

Nou DH: laat het wespennest voorlopig nog maar even zitten, dan hoef ik geen ramen te lappen ;-))
Dan heb ik tijd om met de hexjes bezig te gaan, zoals vanmiddag achter het huis. We hadden bezoek en ik heb heerlijk zitten fröbelen!

Mooi bijenbloemetje hè? 
Over het algemeen hebben we weinig last van wespen dichtbij huis omdat ze altijd in de buurt van de bijenvolken te vinden zijn. Het zijn giga-rovers en ze zijn niet te beroerd om een bijenvolk aan te vallen voor de honing. Mede daarom ruimen we zo snel mogelijk wespennesten op om overlast voor onszelf én de bijen te voorkomen!

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...