zondag 3 juli 2011

Met een permanentje op de brommer...

Met een bakje lekkers uit de tuin onder handbereik mijmer ik vandaag nog eens over vroeger...

Vroeger... toen een permanentje in de mode was, net als truien van katoen met ingebreide motieven en een tuinbroek...(en soms blankgeschuurde klompen daaronder!)
Deze foto is trouwens gemaakt toen we Sinterklaas aan het vieren waren en ik op de helft was van waar ik nu ben ;-))
De meligheid zat er al goed in!

Vroeger... toen we uit zuinigheidsoverwegingen een brommer kochten en ik al pruttelend en knetterend naar het werk ging op een onvervalste Zundapp...
Dit plaatje heb ik trouwens van internet geleend, ik kon geen foto meer maken!
Ik wist hoe ie aan en uit moest als ik het benzinekraantje tenminste open draaide...
Bij het stoplicht - waar altijd veel scholieren waren - wachtte ik tot iedereen weg was, waarna ik hoestend en proestend optrok! Na een paar keer was ik het helemaal zat: mijn haar zat voor geen meter na een ritje op de brommer, dus kwam er toch mijn vurig gewenste 'lelijke eend'!
Dat waren nog es tijden hè ?!

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...