woensdag 14 november 2012

Drentse kippen...

"Ze zeggen dat ik een Noord-Hollandse blauwe (klik) ben, maar ik woon toch echt ik Drenthe..."
Wat een mooi kipje hè? En die lelletjes naast d'r kin vind ik grappig! De kippen zijn heel verschillend, zo heeft deze al een redelijk ontwikkelde kam, terwijl de andere dames nog een kale kop hebben.

De kleine kuikens zijn grote kippen geworden en maken het prima! Hier zie je de haan, die een soort spons op zijn kop heeft...

De grootste hen eet graag uit de hand en is helemaal niet bang. Dat uit de hand pikken gaat razendsnel en het kriebelt...

Het gewolkte verenkleed heeft iets sjieks: het lijkt een beetje op bont, vind je niet? Deze kippen mogen hopelijk nog heel lang in hun eigen bontjasje lopen...

Het gekukel van de haan is nog wat onwennig, volgens DS is hij in de puberteit en krijgt hij de baard nog in de keel ;-)

Het was overigens een hele toer om de kippen en haan te portretteren, ze bleven maar niet stil zitten, hier zie je een echte actiefoto!

Onlangs lag het eerste ei in het hok! Het was er één met een dubbele dooier, niet ongebruikelijk voor een kip die net begint te leggen. Tot nu toe is het bij één ei gebleven, DS verwerkte het in een heerlijke tiramisu...
Kipjes en haan: wij zijn heel blij met jullie!

13 opmerkingen:

AnitaS zei

Wat zijn het een mooie kippen.

GRANNY'S HOUSE zei

Wat een mooie dames zijn het en de eieren zullen vanzelf wel komen, heeft altijd wat tijd nodig, maar dat weet jij beter dan ik.

Groetjes
Ines

Annelein zei

Kijk dat is nog eens twee vliegen in één klap slaan... én lekker eitjes... én een gezellig gekakel in de tuin...

Lieve groet,
Willeke

quilting Jeannet zei

Wij zouden ze ook weer willen Mienke, waar heb jij ze vandaan? Want het zijn nog jonge hennen zo te zien.

Janneke zei

Mooie kippen en ze zullen heus wel een keer gaan leggen. Wij denken er ook over om weer een paar kippen te nemen, het is gewoon zo gezellig al vrees ik wel een beetje voor mijn tuin. Maar ze moeten overdag wel los mogen lopen anders vind ik het niet zo leuk.
Groetjes, janneke

Marijke zei

Altijd lekker verse eieren!
groetjes van Marijke

inge zei

ik ben gek van kippen, dit zijn hele leuke exemplaren!

Madcap zei

Mooie kipm hör!

Anoniem zei

Hihi, een haan met de baard in de keel.
Lekker van de eitjes maar genieten.
Bijzonder altijd een dubbele dooier.

Anoniem zei

Dit zijn mooie kippen en zo leuk die beginnende veertjes op de kippekoppies.
Hier gelukkig ook weer krielkippetjes,al zijn de dames niet zo jong meer.Of ze ooit eieren nog gaan leggen?
Dat zien we volgend jaar wel weer,want nu met de komende kou leggen ze niet.
Gaat het alweer wat beter met je keel?
lekker genieten van het getok.
groetjes,Truus uit Drenthe

Guusje, zei

Wat zijn ze mooi en wat geweldig een eerste ei natuurlijk ook een beetje bijzonder.

Anny zei

Wat een mooie kipjes (en haan)!

Het lieve leven... zei

wat een schatjes, mooie beestjes! kipjes hebben zoiets gezelligs vind ik..stoere jongen hoor...het haantje!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...