dinsdag 19 februari 2013

Kapotte kousen en 'Levende Have'...

Het is heerlijk om zelfgebreide sokken te dragen. Deze maakte ik van zelfstrepende - ik heb het niet verzonnen - wol met blauwe en bruine tinten...

Ik draag ze met plezier en met een klein beetje trots ook wel omdat ik ze zelf gemaakt heb! Maar ja...

Het einde van de sok is in zicht, jammer hè?! Ik ga ze niet stoppen, da's een vreselijk werk, bovendien zijn de hakken ook al wat dun aan het worden. Er zit maar één ding op en dat is...

...nieuwe breien! Afgelopen vrijdag was ik bij mijn zusje en die kan heel goed breien. Zij hielp mij weer even met de hak, dat was ik een beetje vergeten. Zo'n privé les is niet alleen nog handiger dan vanaf het papier, maar ook een stuk gezelliger...

En hier kun je de kleuren goed zien. Ik kan nu weer een heel stuk recht toe - recht aan breien... Gelukkig heb ik nog verschillende andere wollen sokken in de kast...

Vanmiddag kwam de post en bracht het blad 'Levende Have' (klik). In dit nummer staan zes interviews met mensen uit de drie dorpjes die samen de Broekstreek vormen. Wij zijn gevraagd voor de nieuwe rubriek 'Dorp vol dieren'. Afgelopen herfst zijn we geïnterviewd en is er een fotoreportage gemaakt. En nu is het blad dus uit...
Erg attent dat we een nummer toegestuurd kregen van de redactie! Voor liefhebbers van boerderijdieren: het blad is te koop bij o.a. de Welkoop.

15 opmerkingen:

conny's quilts en creaties zei

Wat een leuk artikel is het geworden. Succes met het breien van je nieuwe sokken.

Annie Kingma zei

Mooi om jullie interview in het blad te zien.
Sokken breien dus weer, die nu kapt zijn hadden een mooi randje. Ik vind een patroontje in de sok breien wel leuk, is het even minder saai.
Groetnis Annie

ria vogelzang zei

Leuk om jullie verhaal in dat blad te zien; nu nog even naar de Welkoop en het halen natuurlijk!! :)
Veel plezier met je sokken breien; vind ik ook altijd zo'n gezellig werkje!
Groetjes, Ria.
O ja, ik was idd ook op de beurs zaterdag; ik hielp in de stand van Quiltpalace. Het was superleuk; maar wat een drukte die dag..... (en warm....). Ik geniet er altijd zo van om anderen te helpen met hun stofjes enzo..

Anoniem zei

Leuk om het artikel te zien in het blad-op naar Welkoop.
Dat je het deze herfst hebt stil kunnen houden van het intervieuw!!!
Kom ik weer met mijn Moeder-zij breide altijd in de hakken en tenen een draad ijzergaren mee om het sterker te maken.
Veel plezier bij het sokken breien-mooie kleur.
groetjes,Truus uit Drenthe

Lida zei

Leuk artikel, heb het even gelezen en wat een mooie foto's! En succes met je sokken, we; jammer dat de anderen op zijn, maar nieuwe voeten breien zoals mijn oma deed, is volgens mij een vak apart!
Groetjes
lida

AnitaS zei

Leuk artikel. Natuurlijk moeten er nieuwe sokken komen. Er gaat niets boven zelf gebreide.

marijna zei

Wat leuk zo in dat blad! Is je sok al klaar gekomen?

Betsie zei

Hallo Balsemien,
Weet je wat ik altijd doe als de sokken aan de voeten versleten zijn, dan brei ik vanaf het boord er weer nieuwe voeten aan, want de boorden zijn meestal nog goed!!!
Je kunt er dan b.v. gewoon een kleur aan breien die er bij past!!!

Groetjes van Betsie!

josé zei

Balsemien leuk verhaal. Ik lees over bijen. Ik ben al jaren op zoek naar bijenolie. Dit is voor als je je verbrand een beetje erop en de pijn is weg. Jammer maar nergens te koop.

Ken jij dit ook?? Zo ja kan ik dit ergens kopen.

Je sokken geweldig ik kan ze nog steeds niet breien. Toch eens voor gaan zitten. Wol in huis gehad 2 kleuren weg gegeven.

Maar jou blauwe kleuren vind ik prachtig ik hou van blauw.

Groetjes José

Balsemien zei

@José, waarschijnlijk bedoel je propoliscrème of propolistinctuur. Propolis is een stof die bijen gebruiken om de kast dicht te kitten. Het werkt ontsmettend! Vroeger werd het gebruikt om lichamen te balsemen en tegen brandwonden.

Guusje, zei

O wat een mooie sokken en wat goed dat je hulp krijgt bij het breien van nieuwe. Ze zitten heerlijk . Leuk dat jullie in een blad staan ik ga hier ook eens naar de Welkoop even kijken.

Willy zei

Fijn dat je hulp had van je zus en gezellig is het natuurlijk ook twee van die leuke meiden samen. Mooi artikel over jullie.

Anny zei

Die sokken komen me bekend voor... volgens mij ligt er hier nog zoiets in de kast. En... leuk zo'n artike l in een blad.

Anoniem zei

Een presentexemplaar hoort erbij, maar het is leuk als daar ook aan gedacht wordt.
Dan maar weer mooie sokken breien.

Kim zei

Leuke sokken zeg. Ik zeg zeker even kijken.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...