zaterdag 3 oktober 2009

Warme klosjes...

Gisteren is de schoorsteenveger met zijn assistente aan het werk geweest! DH zat op het dak en ik stond paraat met stofzuiger en vuilniszak bij de kachels.
De schoorsteenkanalen zijn geveegd, de kachels schoongemaakt en nu is het stookseizoen begonnen. Buiten ligt 12 kuub hout klaar om in rook op te gaan. Deze Pelgrimkachel hebben we al jaren. In een van onze vorige huizen stond het in de keuken bijzettafeltje te zijn. En nu stoken we er af en toe hout in. DH heeft het kacheltje gerepareerd, de beugel rondom hing los.

En nu is het in de keuken behaaglijk warm. Hout bijvullen moet van boven af door met de pook het plaatje en de ringen opzij te schuiven.

In de kamer hebben we gisteravond al lekker bij de kachel gezeten. Ook Fiep en Bo, die 's avonds binnen zijn, hadden de kachel meteen ontdekt en lagen er languit voor.
Laat de kou maar komen. 'Buiten waait de wind om het huis...' zingt het in mijn hoofd. Nu alleen nog de kachels een keertje in de kachelpoets zetten. Daar had ik gisteren geen zin meer in!

Hier is een overzicht van mijn klosjesquilt tot nu toe. Afgelopen week weer 40 klosjes aan elkaar gezet en aan het middengedeelte vastgenaaid. Ik had al een heel stuk van de hoeken klaar, maar ontdekte dat ik dat niet goed had gedaan *&^%$#@, alles kon weer losgetornd worden. Ach ja, zo blijf je van de straat...

Zo over een stoel begint het al wat te lijken...

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...