zondag 21 juli 2013

Schier dagje...

Gisteren heb ik een oude belofte ingelost en ben ik een dag met P. naar Schiermonnikoog geweest... De dag begon bewolkt, maar al in de ochtend werden de wolken door de wind verjaagd en begon de zon door te komen.
Hier zijn we bij de strandopgang bij de vuurtoren.

Het prachtige uitzicht richting Ameland...

We stappen weer eens op...

Inmiddels is er geen wolkje meer te bekennen, superstrandweer!

De temperatuur van het water is nog niet geweldig, een enkeling waagt zich wat dieper in zee...

Na de heerlijke lunch bij De Marlijn (klik) fietsen we naar de Kobbeduinen, waar een vroeger baken voor de scheepvaart ligt...






de ruimte is stil
achtergebleven alleen
sporen in graniet

Haiku van Jan Loman

We vinden een prachtig bloemetje in de duinen...

Het dorp Schiermonnikoog heeft nog oude eilandershuisjes in de typische gele baksteen...
Het was een superdag!



13 opmerkingen:

Ineke zei

Wat een heerlijk uitje, geweldig weertje erbij, kan je dag niet meer stuk!
Groetjes, Ineke

Martine zei

Wat ziet het er heerlijk rustig uit of lijkt dat maar zo.

Anny zei

Wat een mooie dag voor zo'n uitje!

Marijke zei

Wat straalt het een rust uit! Heerlijk! Prachtige foto's!
groetjes van Marijke

quilting Jeannet zei

Ik geloof het zomaar

Anoniem zei

Heerlijk een dagje uitwaaien en genieten van zon,zee,lekker eten en elkaar...wat willen we nog meer?
gezellige avond
groetjes,Truus uit Drenthe

Anoniem zei

natuurlijk geen Monnik tegen gekomen...veel te warm voor die dikke Pijen.. ben zelf nooit verder dan texel gekomen..maar Schier lijkt me ook wel wat.
Lies H

marijna zei

Dat ziet er aantrekkelijk uit! Prachtig weer!

Lida zei

Wat een heerlijke dag was dat en wat een geluk met het weer, puur genieten dus!
Fijne dag
Lida

Guusje, zei

Wat een geweldig leuk uitje ik ben ook dol op het strand.

Willy zei

Dat kan niet mooier, geweldige dag!

Elma zei

Wat heb je het getroffen met het weer.
Een heerlijk boottochtje vanaf Lauwersoog, het zal wel erg druk zijn geweest.

Josien zei

Zo leuk, de huisjes in het centrum van Schier. Daar zou ik ook wel willen wonen....
Ik was 'ns op Schier op vakantie, een hele week... Dit is nagenieten!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...